דלג לתוכן
אתר זה לא תומך בגרסאות ישנות של אינטרנט אקספלורר
מומלץ להשתמש בדפדפן גוגל כרום או פיירפוקס מוזילה
(או באינטרנט אקספלורר / edge עדכני)

מה יכול לעזור לי לטפח ולפתח משמעת עצמית?

מה יכול לעזור לי לפתח ולטפח משמעת עצמית?

אם פותחים את זה אז במשמעת עצמית יש מורכבות גדולה. כי מה זה בעצם משמעת? משמעת זה קצת לעשות משהו שאני לא באמת רוצה לעשות, ולעשות את זה כי אני חושבת שזה טוב/נכון.

עכשיו, לעשות משהו שנוגד את הרצון שלי ובכל זאת להמשיך לעשות אותו זה חתיכת דבר. משמעת זה בעצם להכניע את הרצון שנובע מהגוף ולעבוד עם רצון שנובע מהשכל. מורכב ביותר.

ישר בא לי להגיד – רגע רגע, הגוף שלי הרי חכם מאין כמוהו. הגוף שלי הוא הגורו שלי. הוא מכוון אותי ושומר עלי, הוא מדריך אותי ומדבר איתי כל הזמן. אז להתעלם ממנו? כי השכל רוצה? אבל מה באמת עם השכל? כי אין פה בכלל זלזול בשכל. השכל הוא חתיכת כלי שלנו שאנחנו מאד צריכים והוא מקדם אותנו.

אז נשאלות השאלות – מתי אני מכריחה יותר מדי? מתי הגזמתי ובחרתי להתעלם יותר מדי מהגוף? באיזה רגע אני דוקא אומרת שהמקום שמתעלם מהגוף עכשיו הוא-הוא המקום שאותו אני בוחרת?

אני מציעה רק לשים לב ולציין שיש פה כמה חלקים מאד ברורים. נגיד אני חושבת לצום. מייד אני שמה לב לחלק אחד שממש רוצה לצום. החלק הזה מוכן להכניע את הרעב ואת הגוף לגמרי. 'תשתוק!', הוא אומר לו. 'לי חשוב לעבור את הניקיון הזה. להצליח'. בנוסף יש פה עוד חלק. אחד שממש רוצה לאכול. החלק הזה לא מעניין אותו הראש הזה שהחליט שעכשיו צמים. הוא צועק שהוא רעב ותתנו לי אוכל. יש פה גם עוד חלק. החלק שמבקר את זה שקשה לו לצום. 'תפסיק לצעוק' הוא אומר לו. 'מה, אתה כזה חלש שלא יכול לרגע לא לאכול?' אני בטוחה שאם נפתח את זה נראה שמתקיימים פה גם עוד חלקים.

ברגע שאנחנו שמים לב לכל החלקים שמתקיימים בנו באותו הרגע, אנחנו, האני המתבונן, יכול הרבה יותר בקלות להיות בהפרדה מכל החלקים האלו ולעשות בחירה. ממש בחירה. ברגע שאני מודעת לחלק מסויים אהיה יותר מופרדת ממנו ופחות בהזדהות איתו, ואז אוכל לבחור שכן או שלא ללכת עם מה שהוא רוצה.

כלומר, אם אני רוצה משהו שיעזור למשמעת עצמית ממש כדאי לי דוקא לא להחביא מתחת לשטיח את החלקים שקשה להם אלא הפוך. ממש לתת להם מקום. להבין שיש פה מערכת שלמה של חלקים שכל אחד מהם מאד רוצה שייראו אותו. כל אחד מאד מושך לכיוון שלו. לזכור שכאשר אני שמה לב לחלק מסויים והוא מקבל הכרה ממשית, הוא פחות צריך להפעיל את כל המערכת. אני כבר לא פועלת באוטומט מתוך החלק שצועק הכי חזק אלא ממש בוחרת עם איזה חלק ללכת עכשיו. אני בחרתי. לא אחד החלקים בחר בשבילי.

איך עושים את זה מבחינה פרקטית זה כבר עוד מגילה וכבר כתבתי כל כך הרבה…
אני מקווה שלא דיברתי סינית
שאו ברכה